maandag 3 januari 2011

Creatieve Ontplooiing 2011




Ik, Annelies, 29 jaar, kersverse moeder van Huub, heb als goede voornemen mij meer creatief te ontplooien. Dit wil ik bijhouden in deze blog. Ik werk als grafisch ontwerper, wat natuurlijk al best 'crea' is. Maar ik werk nu parttime (ivm met mijn kersverse moederschap), wat inhoud dat ik niet meer de meest interessante klussen krijg op mijn werk... (ja, helaas werkt het echt zo...)

In het kader van mijn Creatieve Ontplooiing 2011 (hierna: CO'11) heb ik 30 december een basiscursus fotograferen gevolgd. Heel interessant en handig. Met de vele Tips & Tricks weet ik nu eindelijk hoe ik mijn Canon 500D kan gebruiken.
Ik had al een aantal huis, tuin en keukenfotoshootjes gedaan met een semi-handmatig instelmenu. O.a. voor onze kerstkaart, een stoere foto met papa en een mooie lach (zie foto's boven, btw: dit is mijn allerliefste zoon Huub).
Nu kan ik deze instellingen ook zelf maken! Waardoor ik me natuurlijk meteen een topfotograaf voelde. Hierna heb ik snel op internet maar wat echt goede foto's bekeken, om weer met beide benen op aarde terug te keren.
Maar wat ik geleerd heb is om dus zelf mijn camera in te stellen in de Av-stand, oa: Diafragma, ISO-waarde, licht meten, scherpte/diepte. Hier moet ik natuurlijk nog veel mee oefenen, zodat ik straks heel snel instellingen kan maken.
12 januari heb ik mijn eerste les haarknippen... Heel wat anders, maar ook onderdeel van CO'11 en handig (lees: moneysaver) zodat ik straks mijn mannen zelf kan knippen.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...