donderdag 9 juni 2011

Voor John

Mijn schoonmoeder had op zolder nog een heel mooie, oude foto liggen van mijn schoonvader Huib. Helaas hebben we anderhalf jaar geleden al afscheid moeten nemen van Huib.
John wilde ook graag een afdruk van deze foto, dus heb ik 'm op mijn werk ingescand en alle stof en krassen eruit geretoucheerd. Hierbij het resultaat:

Ons kleine schatje Huub is vernoemd naar zijn opa. Ik wilde Huub wel echt een eigen naam geven, daarom hebben we Huib aangepast in Huub. 2 weken nadat Huib overleden was, kwamen we erachter dat we een kindje verwachtten. We (John, mijn schoonmoeder en zwager en ik) vonden het heel fijn dat we na dit grote verlies zo iets moois verwachtten.
Op de foto was Huib, gok ik, begin 20. Hij was toen zeeman, echt een stoere zeebonk! Hij had heel veel tattoos, inclusief een grote adelaar over zijn borst.

My mother-in-law had a very nice old photo of my father-in-law Huib in the attic. Unfortunately, we had to say goodbye to Huib a year and a half ago.
John wanted a print of this photo also, so at work I scanned the photo and retouched all the dust and scratches. Here's the result:

Huub our little baby is named after his grandfather. I wanted Huub to have his own name,so we adjusted Huib to Huub. 2 weeks after Huib was deceased, we found out we were expecting a baby. We (John, my mother-in-law, brother-in-law and I) were very happy that after this great loss we were expecting something good.
Huib in the picture was, I guess, in his early 20s. He was a sailor, a really tough sailor! He had many tattoos, including an big eagle across his chest.


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...